Varför ska ni outsourca lönerna till oss?

Många företag outsourcar sin lönehantering för att minska sårbarheten. Det är dyrt och priset för lönehanteringen ligger vanligtvis runt 200-250 kr per lönespec. Vi siktar på att effektivisera lönehanteringen och göra tjänsten betydligt mer prisvärd. Självklart inte på bekostnad av kvalitet!
De företag som väljer att anställa en löneadministratör in-house blir snabbt väldigt sårbara om personen i fråga är frånvarande. På grund av just detta väljer många att outsourca lönehanteringen, men smakar det så kostar det och trots det höga priset per lönespec så faktureras företag ofta även extra för att till exempel lägga upp nya anställningar, ta ut extra rapporter, ta fram arbetsgivarintyg, extra lönespecar, rapportera pensioner mm. Listan kan göras väldigt lång. Det saknas ett företag som fungerar som lönekonsulternas budgetversion av RyanAir och det är där MoneyWise kommer in. Tanken är att kunden sköter mycket av det manuella jobbet direkt i lönesystemet och på det sättet blir tjänsten mycket mer prisvärd.

Våra standardpriser ligger på €10 per lönespec och då ingår en helhetslösning för lön, HR-stöd, tidredovisning, reseräkning och bemanning. Att ha allt i ett system innebär bättre överblick, mindre underhåll och därmed lägre kostnader. Vi använder oss av lösningar med automatiska kontroller som säkerställer att rätt lön utbetalas. För att pressa priserna bedrivs verksamheten från Spanien med svensk välutbildad personal.
Lågt pris och förstklassig kvalitet. Låter det för bra för att vara sant?
Skicka ett mail till kontakt@moneywise.se så kan vi visa hur mycket pengar vi kan spara åt er!